14 Nisan 2015 Salı

GÜREL ORMANCI'DAN BİR ŞİİR ; SAKLI DÜNYA !...





























Sevgili Gürel Ormancı ; bir savunman yani avukat. Aynı zamanda şair. Milliyet Genç Şairler Antolojisi 2'de aynı soyadını paylaşan iki genç şair olarak şiirlerimiz yayımlanmıştı. Yıllar sonra kendisiyle tanışma olanağı bulduk. KONTRA EDEBİYAT biraz ara verdi. 2015'in ilk blogunu çok sevgili Gürel Ormancı'nın Saklı Dünya yayımlayarak açıyoruz. Kendisine çok teşekkür ediyorum.




SAKLI DÜNYA

Bozuk bir mızıkayla kötü bir şarkı çalıyorum
Ayıplasınlar beni hayatım kadar saçmalıyorum

Ben bu ne idüğü belirsiz kalemle susuyorum
Bu ne dediği belirsiz şiiri yazıyorum

Bu yollar beni parçalıyor, ikilere ayırıyor
Şehirde çoğalıyorum her damlayla ıslak
Eski mendiller arıyorum

( mendiller dedemin arka cebinden çıkarlardı
direncin kokusuyla kırışmış
bir ihtiyar gibi bakarlardı )

Yeni yollardan yürüyorum, yeni yüzlere bakıyorum
Tüm sevgililerimi seviyorum kırık bir ayna gibi
Bakıyorlar yüzüme

Ben diyorum ben yani ben
‘’ bütün bunları acı olsun diye yaşadım ‘’
Acı beni varediyor, iliklerime kan akıtılırken

Bir çırpıda sevişirdik, kuşlar haber alırlardı
Aklıma güzel bir kalem geliyor, beyaz bir kağıt

( kalem, babamın gömlek cebinden çıkardı
en kötü kağıdı, buruşuk bir pis kağıdı
öğretmen yazısıyla yıkardı )

Turfanda acılar için sıraya giriyorum
Süren bir yaz var dışarıda
Birileri kağıtlara isim yazıyor telaşla
Adım haytalarla anılıyor, küllerini yiyen bir anka mıyım )

Beni bekleyenler var ama ben anahtarlarımı kaybettim

‘ anahtar annemim cebinden çıkardı
bütün gerekli kapıları açardı ilginçtir
sonra gider bulaşıklarını yıkardı )


                 GÜREL ORMANCI   AĞUSTOS 2001  


2 yorum:

Unknown dedi ki...

Mükemmel ...

Unknown dedi ki...

Güzel abim süper ...